Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Häxan på hal is

Av Maria - 7 mars 2012 13:57


Min lilla häxa lekte vekligen bambi på hal is igår, det var riktigt synd om henne faktiskt.


Det var tänkt att jag , Syster P och M skulle ut på tur med Häxan och pojkarna en sväng. Alla i en smäll typ. Kom inte ens av gårdspalnen kan man säga. Har bytt plats på hösilage bolalrna och dom var tillräckligt läskiga för att min lilla donna ville ta en jättelov runt och hamnade mitt på gårdplanen a.k.a. curlingbanan, sen var det kört. Ramlade ihop då benen for åt olika håll, med mig på ryggen, försökte ta sig upp lite försiktigt och jag tänkte att om hon tar sig upp så är det ju bra om jag redan sitter så jag satt kvar. Hon tog sig inte upp och fick lite smått panik. Jag klev av och hon försökte igen, gick inte, jag lugnade henne så hon låg pladask på backen och vad skulle jag göra nu. Hon får inget fäste så hon kan komma upp på benen och kommer hon upp på benen så måste hon ju kunna gå och då måste det finnas något annat än is under hovarna?! Syster P fick komma och spänna upp sadelgjorden, mina fingrar fungerar inte så bra än, och sedan försökte Häxan några gånger till, vi visste inte om vi skulle skratta eller förfäras för hon kom nästan upp och for åt sidan hela tiden. Efter ett tag gled, halkade och ramlade hon sig iväg till snön och jag kunde ta in henne igen. Hon verkade rätt ok, lite skakis och så blödde hon i munnen. Tur i oturen så hade hon bitit sig själv lite i överläppen "bara" och ett litet skrapsår på ena bakbenet. Sköljde ur munnen och kollade i9genom den ordentligt innan jag kom fram till att det var nog bra om hon fick sig en liten skrittrunda för att mjuka upp sig lite. Sadlade på igen och ledde henne upp till vägen där det är bart. Hon var lite stel i vänstersidan bak men det lossnade på hemvägen, pojkarna fick ta en liten längre runda när dom ändå avr sadlade. Idag så måste jag säga att hon inte alls verkar som om hon gjort någon vurpa alls igår. Rör sig lika fint som vanligt men får väkl ta det lite lugnt i några dagar. Longering i dag blev det och imorgon så kabnske vi tar en jogg i ridhuset. 


Stackars min lilla sessa!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 13 mars 2012 17:49


 

Av Maria - 12 mars 2012 11:04

  Tror faktiskt att  det aldrig tänker sluta blåsa, det är kanske bra för isen men det är basle mig inte bra för mig. Inte för djuren eller, katten halkar omkring när vinder tar i ( ser rätt roligt ut, raggboll som far iväg typ) hunden klarar sig r...

Av Maria - 11 mars 2012 22:30

  Nu har det smällt! Nu är årets tävlingssäsong inledd!   Ja, eller iallafall nästan. Klubbtävling var det på tapeten idag. Började dagen med att hitta "mina barn", blåbärsryttarna skulle få ha assistans under iordningställandet av ponnysar, ...

Av Maria - 9 mars 2012 11:58

  Idag blev ponnybus utsatt för saxen. Han riktigt njöt, tänk vad underbart det är med snälla hästar. Han blev dock mer körklippt. Sneddade öve magen och så klippte jag allt framför, lämnade bakom. Detta p.g.a. att han är lite frusen. Då är han kli...

Av Maria - 9 mars 2012 11:48

  Jag ska på arbetsintervju!   Det har varit ett nr som ringt till min mobil två gånger den här veckan som jag inte vet vem det är, ett hemnummer från samma område som jag bor i. Idag när jag missat ett samtal igenfrån samma nr kolalde jag vem ...

Ovido - Quiz & Flashcards